//Disini Duniaku
Dunia ...Dunia....!
Jumaat, April 8 | 3:17 PTG | 0comments
Bismillahirrahmannirrahim...
Assalamualaikum w.b.t..
Posted by ~ SaYuRi hanA


Tetiba teringat lagu Bunkface-Dunia hehehe..
Mulalah nak melalut ni tyme tengah ri ni mmg ngantok...
wahhh tak abis2 lagi ker kelas aku ni..
Pada hal minggu depan dah exam...
Bosan + Takut ni....
Abs jer kelas ri jumaat , terus exam ary Sabtu..
Subjek C++ pulak tu...
Gila sungguh...


Dalam gila-gila pun..
Ucapan syukur aku nak panjatkan kepada Yang Maha Esa diatas keputusan 'coursework' aku yang memberangsangkan sepanjang semester ini..
Alhamdulillah..
Lebih2 lagi subjek C++ mmg aku bersyukur sangat..
Mula2 ingat aku xdapat nak bawa subjek tu...
Dah lama belajar.. rupanya subjek tuh lah yang paling aku minat hehehe...



Tengah hangatkan isu telur nie kat Blog.. Sayuri Hana  pon nak gaklah kongsi sikit pasal Isu nie.. Supaya kita lebih berhati2 nak beli telur nanti..
Aku jumPa gambar nie kat techno gangsemasa aku FBW..




Cara mengenal telur tiruan:
1. Selepas telur dipecahkan, putih telur dan kuning telur akan segera bercampur.
2. Cangkerang telur tiruan agak berkilat berbanding telur sebenar, tetapi tidak begitu ketara.
3. Apabila disentuh dengan tangan, ia terasa agak kasar berbanding telur sebenar.
4. Apabila telur tiruan digoncang ia akan berbunyi kerana air berlebihan daripada bahan pepejal.
5. Telur sebenar agak berbau seperti daging mentah.
6. Ketuk-ketuk sedikit telur itu. Telur sebenar berbunyi lebih rapuh berbanding telur tiruan.
7. Selepas memecahkan telur tiruan, kuning telur dan putih telur akan cair bersama. Ini disebabkan kuning telur dan putih telur dihasilkan daripada bahan mentah yang sama.
8. Ketika menggoreng telur tiruan, kuning telur akan mengembang tanpa disentuh.

Bila baca artikel pasal telur tiruan nie aku rasa risau sangat.. Harap masalah nie dapat diselesaikan secepat mungkin sebab aku pun salah seorang yang suka makan telur heheheh..




You Never walk alone ~(*_^)~

Label:


Older Post | Newer Post